012 2554054 info@audelabeauty.com

Sis yang mencari kaedah dan petua kurus mesti biasa dengar tentang cuka epal atau apple cider vinegar ni.

Image result for cuka epal

Cuka Epal ni datangnya dari jus epal merah asli yang diperap sampai jadi cuka kemudian di masak untuk nyah kuman.

 

Meh Dela kongsikan secara ringkas 4 kebaikan dalam cuka epal boleh bantu kita untuk kurus.

1. Turunkan kolesterol dan lemak jahat.

Kolesterol jahat ni disebut LDL-Cholesterol. Kolestrol yang keras dan tebal yang berisiko buat saluran jantung tersumbat.
Punca kepada penyakit jantung, strok dan lain-lain. Kolesterol yang ni lah!

Lagi satu ialah lemak trigliseride.  Pon memberi risiko yang sama.

Cuka epal melambatkan pengumpulan lemak-lemak tu di lapisan kulit dan permukaan organ.

 

2.Makan sikit cepat kenyang

Asid asetik terhasil dari proses penapaian cuka epal ni boleh buatkan kita mudah rasa kenyang, rasa nak makan pun berkurang.

Asid asetik juga berperanan dalam detoks iaitu proses membuang toksin daripada badan. Disamping melancarkan sistem perkumuhan dan melancarkan fungsi hati.

Bila badan bebas toksin, hasilnya memang marvelous!

 

3. Baik untuk perut

Epal mengandungi pectin yang sangat baik untuk perut. Melancarkan sistem penghadapan kita. Perut pun boleh kempis tau uolls!

 

4. Tingkatkan metabolisma

Seperti mana buah epal, cuka epal ada postassium yang meningkatkan tenaga dan boleh elakkan badan dari lesu selepas bersenam. Badan bertenaga, metabolisma tinggi lagi cepat kurus!
Wahhh…! Baguskan cuka epal ni. Macam mana cara minum cuka epal ni..? Tak kan kene teguk sebotol kot. hihihi

Cara minum, 1-2 sudu cuka epal dicampur dalam segelas air.

Boleh diminum sebelum sarapan, sebelum tidur atau ketika perut kosong. Amalkan 2-3 kali sehari.
Audela sangat minat dengan khasiat dari Epal !  Sebab tu lah epal menjadi salah satu dari bahan aktif utama Audela.

Jangan lupa share artikel ni dengan kawan-kawan! Sharing is caring!

Klik SINI kalau nak belajar resepi cantik dengan Epal.

Jom kurus cantik!
AUDELA
audela-bottle