012 2554054 info@audelabeauty.com

Hai sis!

Sis, sis perasan tak?

Pernah terfikir tak?

 

 

Kenapa hampir semua wanita jepun badan kurus, cantik dan sihat….?

Sedangkan kebanyakan wanita negara yang lain…….rata-ratanya bertarung dengan konflik berat badan…..termasuklah negara kita….

 

Jadi, punca konflik kegemukan ni, bukanlah daripada ekonomi negara ataupun pemimpin. *eh….hihi*

 

Ok.

Apa rahsia nya eh?

 

Ha….

Rahsianya nya ialah rutin water therapy yang diorang amalkan.

 

Yup! water. Air

 

Kat sekolah dulu kan, kita pernah belajar  *kalau ingat lagi la….. hihiks*

Badan kita ni 70% terdiri daripada air.  Ha….. Nampak ke nampak?

 

Besarnya kepentingan air dalam badan. Air ni satu elemen yang sangat hebat.

Sebab tu lah mereka amalkan water therapy ni untuk kekal kurus dan sihat.

 

 

Nak tahu macam mana tu water therapy yang kite maksudkan ni….?

 

 

Ha….macam ni.

 

 

Setiap hari……

Setiap pagi……

Bangun je dari tidur….

 

Benda pertama sekali perlu dibuat ialah…..minum 640ml air.

Lepas tu jangan makan atau minum apa-apa, biar perut di isi air tu je selama 45minit.

 

Kite namakan waktu ni ‘waktu renang’ kikiki. Waktu renang untuk perut kite la… *iye kan*

 

 

 

Eh jap, 640ml air? iyeke ni…?

 

Ha… betul. Itu rahsianya. Kite sendiri pun amalkan.

 

 

Tapi….banyak tu….sebotol saje dah 500ml…nak tambah lagi 140ml….

biar betul!

 

Ha’ah ek. Ye tak ye….

 

Benda ni… boleh dicapai….cuma perlu practice.

 

takpe sis…..kite latih diri, sikit demi sikit….

 

Setiap hari….Setiap pagi….Bangun je dari tidur….benda pertama sekali perlu buat ialah…..minum 640ml air. Lepas tu jangan makan atau minum apa-apa, biar perut di isi air tu je selama 45minit.

 

Here is the tips!

Untuk latihan, kita kecik-kecik kan portion air tu,

kite cadangan minum dalam gelas dulu.

 

Untuk cukupkan 640ml, sis perlu capai minum 2 gelas dan setengah je.

 

 

Ok. Mulakan dengan 250ml dulu. Kira-kira segelas.

kemudian, ‘waktu renang’. Jangan lupa pulak.

 

 

Esok cuba tambah lagi segelas, dh jadi 2 gelas sehari.

2 gelas sama dengan, 250ml + 250ml = 500ml. wow!

 

 

sikit je lagi.

 

Lusa, try tambah lagi sikit je, iaitu setengah gelas, lebih kan sikit je.

Setengah gelas, lebih sikit. Kira-kira 140ml.

 

Guk…..guk….guk…..

wahhhh….! sis berjaya! 

 

Dah cukup 640ml ! Kemudian ‘waktu renang’. Sis buat la apa saje aktiviti macam biasa.

Kemas rumah ke…Sediakan bekal untuk anak-anak ke…..

Lepas 45minit, baru start makan sarapan macam biasa.

 

Lepas dah berjaya capai 640ml sekali gus, boleh la guna satu botol je. Satu botol air, 640ml.

Habiskan.

 

Ingat! buat SETIAP HARI.

Setiap kali bangun je dari tidur, terus minum 640ml air kemudian ‘waktu renang’ 45 minit.

Mudah je.

 

 

Selain dari boleh kurus, banyak jenis penyakit kronik sis dapat elak hanya dengan amalkan water therapy ni tau.

  1. Kalau gastrik, water therapy selama 10 hari
  2. Sembelit, 10 hari water therapy setiap pagi
  3. Diabetis, 30 hari
  4. Darah tinggi, 30 hari, untuk dapatkan bacaan tekanan yang normal
  5. Tuberculosis, 90 hari

Bayangkan kalau amalkan hari-hari….berapa banyak penyakit dah dapat kita elak dan rawat hanya dengan water therapy ni, setiap kali bangun pagi!

Share artikel ni yea! Jom sama-sama kita amalkan.

 

Minum AUDELA setiap hari untuk manfaat KURUS yang berkesan dan menyeluruh!

 

Jom kurus,

-AUDELA-audela-bottle