TIPS RAHSIA KECANTIKAN DALAMAN WANITA

(sumber : https://www.sinarharian.com.my/article/34219/LIFESTYLE/Femina/Rahsia-penjagaan-dalaman-wanita)

 

Assalammualaikum dan Salam sejahtera Audela Lovers 😘

Haaa oleh disebabkan ramai yang tanya Kak Dela tentang apa rahsia Kak Dela sebab cantik sangat ni, ehhh tersasul pulak hahaha (takpe Kak Dela mengaku yang Kak Dela memang cantik. oppps 🀭).. Taklah sebenarnya ramai yang bertanya Kak Dela :

β€œAkak kenapa badan akak cantik sangat ni?”

β€œApa rahsia akak ni, nampak berseri je?”

β€œAkak makan supliment apa ye sampai berseri sihat macam ni?”

Haaa tulah antara soalan-soalan HOT yang sering diajukan kepada Kak Dela, Kak Dela sampai kembang semangkuk dah ni sebab selalu kena puji πŸ˜‚. Tapi takpa , Kak Dela kongsikan sikit la ye rahsia Kak Dela menjaga kecantikan dalaman mahupun luaran.

Tips kecantikan dalaman ni ada dua jenis ye Audela Lovers semua.

     1.      Penjagaan dari segi aktiviti harian

      2.      Penjagaan dari segi pegambilan produk

Kak Dela memang amalkan penjagaan dari segi aktiviti harian dan juga Kak Dela juga memang mengamalkan pengambilan produk kecantikkan dan kesihatan (alamak kantoi la pulak 😨) .

Meh Kak Dela kongsikan apa je yang kita kena buat untuk dapatkan kecantikkan macam Kak Dela ni .. HAHAHA 😜

 

1. Banyakkan minum air putih


(sumber : https://www.jamujelita.com/post/tips-mudahnya-menjaga-kecantikan-dalaman-luaran-wanita)

Macam Kak Dela cakap , minum air kosong ye jangan minum air milo pulak huhu. Dengan minum banyak air putih dapat membantu membuang toksin dalam badan, ia dapat menjaga kesihatan kulit dan membantu membakar kalori dalam badan. Oleh sebab itu, orang mahu kuruskan badan perlu berhenti minum minuman yang bergula, dan amalkan minum air putih ye.

 

2. Elakkan mengangkat sesuatu yang berat.

(sumber : https://lifestyle.okezone.com/read/2018/05/16/481/1899105/sering-angkat-barang-barang-berat-bisa-bikin-wanita-mandul-ini-penjelasannya)

 Yang ini para wanita perlu ambil berat ye. Kita wanita memang tak digalakkan angkat barang yang terlalu berat. Hal ini kerana, ia akan memberi kesan kepada peranakkan kita ye. Ia akan mengganggu kesuburan kita. Jadi wanita diluar sana tolong ambil berat tentang hal satu ini. Kak Dela faham kita ni wanita , nak kemas rumah angkat je semua barang kalau dah tiada siapa dirumah, yelakan nak suruh siapa lagi kalau kita je dalam rumah tu huhu. Tapi kalau boleh elakkan daripada angkat barang yang berat.

 

3. Tidur yang cukup


(sumber : https://tularr.com/2017/08/19/bukan-malas-tapi-perempuan-memang-kena-tidur-banyak-sebab-otaknya-bekerja-keras/)

Tidur yang cukup ni, bukan Kak Dela suruh tidur sampai siang hari ye. Maksud Kak Dela amalkanlah tidur awal pada waktu malam, dan bangun pun awal la pada waktu pagi ye. Jangan bangun lambat pulak, kesian suami nanti tiada sarapan atas meja πŸ˜†. Tidur yang tidak cukup akan membuatkan kita kelihatan lebih tua tau. Kalau tidur yang berlebihan pula akan membuatkan kita lesu. Jadi hati-hati ye .

 

4. Makan mengikut waktu.


(sumber : https://makassar.sindonews.com/read/36052/7/untuk-perempuan-dilarang-makan-di-atas-jam-6-sore-ini-alasannya-1576069974)

Waktu pemakan kena jaga ye. Jangan makan pada lewat malam. Kerana pada waktu itu, sistem penghadaman kita mahu rehat. Yang ini wanita mahupun lelaki selalu pandang remeh atau tidak dapat mengikut waktu pemakanan yang betul, kerana sudah menjadi habit. Akan tetapi penjagaan waktu makan sangat lah penting, dipercayai bahawa orang yang tidak menjaga waktu pemakanan mudah menjadi obesiti kerana terlebih makan, mahupun sistem penghadaman tidak boleh berjalan dengan lancar.  jadi selepas ini, kalau nak cantik sila jaga waktu pemakanan anda ye πŸ’‹.

 

5. Ketawa


(sumber : https://bukanaku.com/perhubungan/13149/7-ciri-wanita-comel-yang-lelaki-sukai/)

Ramai yang tanya Kak Dela kenapa selalu nampak berseri. Haa ni la jawapan dia. Kak Dela memang suka ketawa (bukan ketawakan orang ye, ketawa kerana gembira πŸ˜„). Kajian mengatakan bahawa ketawa dapat menguruskan badan, mengurangkan tekanan darah, mengurangkan stress, memberi tenaga kepada organ dalaman. Jadi ketawa itu memang menjadi salah satu rahsia Kak Dela untuk menjaga kecantikkan Kak Dela. Dengan ketawa kita dapat kecantikkan dalaman dan luaran πŸ˜‰.

 

 6.  Bersenam


(sumber : https://my.lovepik.com/image-500933443/girls-exercising-on-campus-playground.html)

Bersenam ni macam semua tahu bahawa baik untuk kesihatan kita. Tapi bersenam ni bukan maksudnya harus melakukan senaman-senaman badan semua tu ye. Kalau tidak mahu buat pun takpe. Tapi sekurang-kurang pergi la jalan-jalan keliling rumah. Macam Kak Dela , Kak Dela kalau waktu minggu, setiap pagi Kak Dela akan jalan-jalan keliling rumah , tak lama pun dalam 15 minit je.

 

     7.    Manjakan diri


(sumber : https://kitakini.news/2307/manfaat-timun-untuk-kecantikan-wajah-dan-mata/)

Sekali sekala , kita kena la manjakan diri kita. Kalau ada waktu-waktu lapang buat la scrap daripada apa-apa yang boleh mencantikkan kulit. Kalau Kak Dela suka pakai timun je, yela senang nak dapat , pegi dapur je dah dapat dah timun.. hihi 🀭. Selepas mandi atau kulit kering ke urut la dengan losyen yang sesuai dengan badan korang.

 

 8.     Elakkan diri dari merokok


(sumber : https://www.ohmedia.my/2018/01/5-teknik-berhenti-merokok-paling-ditakuti-syarikat-rokok.html)

Yang ni sangat penting ye, wanita kalau nak cantik memang tidak boleh merokok. Banyak kesan buruk yang akan terjadi kalau merokok. Kesan tersebut akan melibatkan dalaman dan luaran tubuh badan kita. Jadi KATAKAN TIDAK PADA ROKOK!!

 Ok itu saja rahsia Kak Dela yang Kak Dela amalkan sampai selalu dipuji tu. Hihihi.. ohh satu lagi, hampi terlupa nak bagi tahu rahsia terbesar Kak Dela untuk menjaga kecantikkan dalaman dan luaran. Untuk pengetahuan korang, Kak Dela memang mengamalkan produk kecantikkan dan kesihatan ye. Kak Dela memang 100% menggunakan produk dari Audela. Untuk kecantikkan dalaman Kak Dela mengamalkan Adore. Adore bukan sahaja dapat membantu masalah wanita dari segi dalaman akan tetapi dapat menganjalkan kulit juga tauπŸ’ž.(Nampak lebih muda gitu 😊)

Kalau korang tertanya-tanya apa itu produk adore. Korang boleh klik link ni πŸ‘‡ untuk info lebih lanjut πŸ˜‰

http://www.audelabeauty.com/product/adore/

 Assalammualaikum semua πŸ’—

 

Sumber rujukan

 

#ICAREYOU

AUDELA

Makin Muda Makin Sihat

Setiap Hari

 

Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *